Fest i Stockholm

Fest & Event i Stockholm

Vi hjälper dig till ett lyckat event i Stockholm och skräddarsyr det efter era önskemål och förväntningar. Många av våra kunder anlitar oss årligen för sina stora evenemang. Det kan vara årsstämmor, sommarfester, jubileum, personalaktiviteter eller en helt vanlig fest. Med över 30 års erfarenhet  från olika typer av event gör att du kan känna dig trygg och förvänta dig den bästa kvaliteten från beställning till genomförande.
Välkommen att kontakta oss för ett första möte. Ring eller maila på info@matsallskapet.se eller 08-660 57 55.

Catering för kalas och fest i Stockholm

Under ett år finns det många anledningar till att ordna fest i Stockholm. Det kan vara allt ifrån dop till disco. Vi på Matsällskapet hjälper dig att ordna hela eller delar av arrangemanget. Med gemensam planering blir det en fest att minnas för livet.
Vi har samlat några av Stockholms bästa festlokaler till allt från födelsedagsfest, bröllop, disputation eller helt enkelt till ett riktigt bra party.
Vi hjälper er med er fest – leverera mat, hyra in porslin, bygga tält samt proffsig personal.

Roliga fester och lyckade kalas

Våra beställningar spretar verkligen åt olika håll, vilket gör det extra roligt för oss som arbetar! Vi gör allt från  klassiska middagar, bröllopsfester, traditionella eller annorlunda. 

Porslin och utrustning

Duka vackert och traditionellt, servera på udda fat, i roliga skålar eller ur ruffa korgar! Vi trivs med att presentera maten på ett spännande, sobert och annorlunda vis. Vi ger dig förslag utifrån dina egna önskemål eller så botaniserar vi tillsammans. Vi har också ett nära samarbete med flera leverantörer som hyr ut större volymer av porslin, glas, bestick och allt annat som kan behövas inför en större tillställning. Fråga oss efter offert.

Leveranser

Vi levererar gärna maten till dig eller också hämtar du den direkt hos oss. Den varma maten kommer i värmelådor och allt är snyggt upplagt och klart för servering.

Avtal och villkor

Det är viktigt att din beställning blir rätt och riktig. Därför vill vi gärna att du läser igenom beställningen ordentligt så att allt blir korrekt från början till slut.

Avbeställning

Avbeställning kan ske senast 5 arbetsdagar innan leveransdag. Vid avbeställning senare än 5 arbetsdagar debiteras 100 % av beställningens värde.              

Gäller det avbokning av personal senare än 14 dagar före första arrangemangsdagen debiteras 100 % av personalkostnaden.                       

Minskning med 50% av bokad mat, dryck, inhyrt gods osv kan göras t.o.m. 3 arbetsdagar före första arrangemangsdagen.        

Senare minskning debiteras med 100 %.      

Vid större evenemang gäller andra avbokningsregler.

Dagen efter

Returer hämtas upp följande vardag. Om ni inte har tillgång till sophantering, kan vi bistå med att hantera sopor mot en mindre avgift. Dessvärre inte glas och burkar. Önskar du slippa hanteringen med tomglas, backar och burkar gör vi gärna det mot en kostnad.

Betalningsvillkor

Vid fakturering 10 dagar netto mot privatpersoner och 30 dagar netto mot företag. Vi skickar inte pappersfakturor. Vid större arrangemang debiteras 50% á conto.

Möjligheter

God framförhållning ger dig större valfrihet inför din beställning.

Kontroll

Lusläs din bekräftelse och kontakta oss omedelbums om något inte skulle stämma.

Inbjudningskort & bordsmenyer

En fin och annorlunda inbjudan är en bra start på en trevlig tillställning. Vi ordnar gärna inbjudningskort, bordsplaceringar och bordsmenyer. Hör av dig så får vi se hur vi bäst kan hjälpa dig.

Utrustning

Porslin, vanligt eller ovanligt. Vi har det mesta av fiffiga köksattiraljer, udda skålar och vackra fat.

Linne

Dukar och servetter. Har du egna bord behöver vi måtten. Vi har en mängd storlekar, material och färger på bordsdukar att välja på.

Snyggt på borden

Blommor och andra stämningshöjare kan vara bra att tänka på. Vi hjälper gärna till med tips och kreativa idéer.

Maten

Varmt eller kallt? Är det en lunch eller middag med varm mat föreslår vi en medföljande kock som lägger sista handen vid maten.

Personal

Bör vara på plats minst två timmar innan gästerna anländer. Under den tiden är det klokt att ta en stund tillsammans med vår ansvarige och gå igenom beställningen.

Dryckesförvirring

Vill du veta vilket vin som passar bäst till din mat? Eller vad du ska servera till förrätten?  Kika gärna in på Vinbetyget, där finner du en massa härliga tips. Önskar du slippa köpa in öl, vin eller sprit så har vi ett utbud, se mer på vår dryckessida >> 

Snygga drinkar

Kan vi hjälpa till med personal för kvällens bar?

Klick

Minnen bleknar, även härliga, roliga och goda sådana. För att du ska slippa tänka på bilder som aldrig blev av har vi en duktig fotograf vi brukar anlita.

Isfritt

Har du inte har tillgång till egen is, tar vi gärna med oss för en rimlig slant.

Välkommen

Marschaller, lyktor eller ljus är alltid trevligt vid uppfart, entré eller annan lämplig plats.

Garderob

Trevlig personal som hjälper till med ytterkläder kanske behövs?

Allergiker

Matallergier och personer som föredrar grön mat blir allt vanligare. En uppskattad omsorg för de gäster som så önskar.

Maxad helkväll

Bra musik förhöjer det mesta och en snygg ljussättning skapar stämning bortom horisonten. Vi samarbetar med flera DJs, musiker, underhållare och ljud- och ljuskunniga personer.

Nattamat

Hungern brukar slå till framåt småtimmarna. Vi kan vickning.

VIP

Har du en hedersgäst, toastmaster eller annan person vi bör känna till? Säg gärna till.

Bil, cykel, lastbil

Vi transporterar gärna maten till er eller så hämtar ni direkt hos oss.

Nöjd

Vi hoppas att gäster och värdfolk är riktigt nöjda.